photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2013. július 31., szerda

Mangós-vörösáfonyás smoothie




Ha fél évvel ez előtt valaki megállított volna az utcán és megkérdezte volna, hogy arról a szóról, hogy „mango” mi jut eszembe, kapásból rávágtam volna, hogy a spanyol ruhamárka :) Tudom, legalja…De most őszintén, a mangó nem az a kifejezetten elterjedt, mindennapi gyümölcs kis hazánkban. Erősítsetek meg! Én magam szörp formájában hörpöltem a 90-es évek legelején gyerekkoromban, aztán pedig a barackkal összepárosított-joghurtosított formáját kóstoltam egy német márka révén. Finom volt és tejszínes, gyümölcsöt nyilván csak a csomagoláson látott. 


A bolygónak ezen az oldalán azonban úton-útfélen szembe jön ez az egzotikus gyümölcs, úgyhogy mondhatni elkerülhetetlen volt, hogy megismerkedjünk egymással. Azt hiszem, ezt hívják végzetes találkozásnak. Amint megkóstoltam, tudtam, hogy elvesztem :) Ennek immáron fél éve, lelkesedésem azóta is töretlen, mindig ott figyel egy a gyümölcsös kosarunkba,  amíg meg nem érik a felhasználásra. Mert jellemzően 3-4 napot várni kell vele, mire úgy bepuhul, hogy a legelőnyösebb oldalát mutassa.


A vörös áfonya története ennél lényegesen egyszerűbb, egyszerűen megörököltem egy kis fagyasztott csomagot, amivel nem tudtam, hogy mit kezdjek. Szárított áfonya mindig van itthon, de a frissről azt olvastam, hogy nagyon savanyú, ezért nyomják tele cukorral a belőle készült ivólevet. Ebből kiindulva gondoltam, hogy összeeresztem őket a mangóval, mert utóbbi szinte émelyítően édes - ellentétek vonzzák egymást :) Ez a szabály most is működött, valami isteni lett a végeredmény, ideális nyári reggeli. A mangó íz dominál, az áfonya adja hozzá a frissességet. Induljon jól nektek is a reggel!



Hozzávalók 2 főre:

  • 1 db érett mangó
  • 2 marék friss/fagyasztott vörösáfonya
  • 4 ek joghurt
  • kb. 1 dl víz (először óvatosan adagoljuk, hogy elérjük a kellő sűrűséget)

1. A hozzávalókat késes robotgépbe tesszük és magas fokozaton összeturmixoljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...