photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2013. augusztus 9., péntek

Umbriai lencsés gnocchi

Érettségi utáni nyáron a legeslegjobb barátnőmmel vágtunk neki az Olasz Csizmának, vonattal. Most komolyan, van ennél jobb dolog? Még most sem értem, hogy mertek elengedni minket a szüleink, nagyon meggyőzőek lehettünk :) 

Megnéztük Velencét, Rómát és Firenzét, ittunk chiantit, ettünk lasagnét, gelátót, fürödtünk a tengerben, hólyagosra égtünk a napon, random külföldiekkel flörtöltünk, szívtuk magunkba a történelmet és közben hallgattuk az olaszok gyönyörű nyelvét. 

Az ország iránti rajongásunk hazatérésünk után csak fokozódott, olyannyira, hogy a főiskolán felvettem az olaszt. 2 kurzust vittem végig, mert érdeklődés hiányában megszűnt...csodás. Én meg majdnem a Dunának mentem...

Elszántságom azonban oly' nagy volt, hogy kitaláltam, majd megtanulok egyedül, puszta önszorgalomból! Hahh, mert pont az a típus vagyok! Szóval bevonultam a könyvesboltba és behajítottam a kosárba 2 könyvet. Aztán kifelé indultam. De valamilyen csoda folytán kikötöttem a szakácskönyveknél. Ismeretlen terep volt ez számomra, bizonytalanul nézelődtem a sorok között. Aztán megakadt a szemem Stahl Judit Gyors olaszos tészták című könyvén. Ez volt az első, és azóta is egyetlen szakácskönyvem :) A mai recept, bár nem 100 százalékos az egyezés, innen van.

Jah és olaszul még mindig nem tanultam meg :) 




Hozzávalók 3 főre:
  • fél bögre lencse (125 ml)
  • 1 nagy szál sárgarépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 500 ml paradicsompüré
  • 1 cs gnocchi (500 g)
  • 2 ek szőlőmagolaj
  • 3 babérlevél
  • 1 kk morzsolt oregánó
  • 2 kk zöld pesto
  • pici kakukkfű
  • pici rozmaring
  • bors
  • reszelt parmezán


1. A répát hosszában kettévágjuk, ezt megismételjük, és kb. fél cm vékonyra szeleteljük.

2. A lencsét feltesszük főni a sárgarépával és annyi vízzel, ami ellepi, majd hozzádobjuk a babérlevelet, sózzuk-borsozzuk. Addig főzzük fedő alatt, amíg megpuhul (max. 35-40 perc).

3. A felaprított vöröshagymát és a fokhagymát serpenyőben olajon megdinszteljük, majd hozzáadjuk a paradicsomszószt.

4. Beletesszük a pestot, az oregánót, a kakukkfüvet és elkeverjük. (Sót azért nem, mert a paradicsomszósz eleve sós.)

5. Leszűrjük a sárgarépás lencsét, és a babérlevelek kivételével a rotyogó paradicsomszószhoz keverjük.

6. Kb. 20-25 percig főzzük alacsony lángon, fedő alatt.

7. Egy lábasban felteszünk enyhén sós vizet főni. Amikor forr, belerakjuk a gnocchit, amiket addig főzünk, amíg feljönnek a víz felszínére. Ezután lezárjuk, és leöntjük róla a vizet.

8. A gnocchit a szószhoz keverjük és azonnal tálaljuk.

9. Reszelt parmezánnal tesszük még ízletesebbé.

1 megjegyzés:

  1. Dorcsi, a történet és a recept is nagyon jó!!! Gyakran meglátogatlak majd itt a blogodon!
    Kezdd el a tésztagyúrást és kenyérsütést, nem fogod megbánni! A pöttyös pappardelle tészta recim a NS-in pont elég adag Nektek...pillanatok alatt kész, főleg, ha a tésztát a késes robotgépben forgatod össze! A kefírkovászt nagyon könnyű készíteni, abból meg a kefirkovaszos tésztát! Könnyű nyújtani és tölteni! Olyan receptem is van :) egyik sem olyan bonyolult, mint az olasz nyelvtanulás ! :PPP puszillak, Torma :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...